Tokhund


Det är synd, hur vi människor blivit så bortskämda. Vi uppskattar inte de små sakerna som händer i ens tillvaro.
Som idag, min mamma kom hem och berättade att wiggo kunde varit död nu..

Våran tikhund stina löper just nu och kan inte vara tillsamans med vår hanhund wiggo. Därför bor hon för tillfället hos vår farfar och farmor i vadstena. Wiggo är kvar hemma, förutom på dagarna när mamma jobbar,så innan jobbet varje morgon lämnar hon av honom hos nära vänner till familjen som också bor i vadstena. Idag rymde wiggo när de öppnade dörren. Han bara stack, och sprang all världens väg. Lillflickan sprang efter och allt blev kaos. De var helt skärrade när de ringde mamma, och mamma kunde knappt tro vad som hänt. De ringde polisen och var ute och letade efter honom. Så ringde mamma farfar och farmor för att be dem hjälpa till att leta. Men när farmor står där med telefonen i örat kommer wiggo springandes. Han hade alltså kännt stinas lukt och sprungit hela tycklingerundan eftersom han kände att stina gått där tidigare idag. Tillslut hade han hittat hem till farfar och farmor.

Så det hela slutade ju lyckligt, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Jäkla knashund.

Nu ska jag gå och krama wiggo lite. Ha det bra och tänk på att uppskatta små saker i livet, kanske bara som att gå ut med hunden. Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0